Jenever – Willem Verstraaten

Een boekje (1995; 89 p.) dat ik hier alleen noem ter registratie. Blijkbaar uitgebracht als reclameproduct voor de slijterij van een bekende grootgrutter, en weinig om het lijf hebbend. Ik hoopte uiteraard er iets van te leren over jenever, met name over het verschil tussen oude en jonge en korenwijn, maar de hoofdstukjes (het boekje heeft er 16!) daarover zijn bepaald verwarrend. Jammer.

Wat me nog het meest verbaasde tijdens het lezen was dat er steeds sprake was van de oprichting van een jenevermuseum in Schiedam. Ik ben daar een paar keer geweest, maar dacht dat al ver vóór het verschijnen van dit boekje was… Tijd om herinneringen op te halen, dus, en die blijken dan toch van minder lang geleden dan ik dacht: blijkens dit verslag was ik met de boekgrrls in het museum op 20 maart 2005. Toch nog wat geleerd 😉

Dit bericht werd geplaatst in Boek, Boek, uitgelezen, Boek, verslag en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie