Het requiem van Verdamme uit – jaartotaal 14.217 p.

Dit dunne boekje van Koos van Zomeren kreeg ik van een collega voor bookcrossing maar ik besloot het eerst zelf te lezen omdat het – anders dan ik verwachtte want ik kende Van Zomerens naam alleen vanwege zijn stukjes in de Volkskrant – een roman bleek te zijn en de blurb me nieuwsgierig maakte.

Het boekje gaat over Verdamme die van zijn arts te horen krijgt dat hij stervende is, met dat verhaal naar de uitgever van een roddelblad (zijn voormalige baas) toe stapt en daarover een serie gaat schrijven in dat blad. Zo klinkt het heel serieus, maar het boekje neemt deze man en de roddelpers op de hak. Het deed me een beetje denken aan Zwavelzuur van Amélie Nothomb dat ook gaat over de macht van de massamedia. Maar dat boekje is serieuzer, mooier geschreven en werkt het thema dieper uit. Desondanks vond ik deze Van Zomeren aardig om te lezen, dus misschien kies ik een van zijn andere boeken uit de bookcrossstapel om te lezen voordat ik het loslaat.

Dit bericht werd geplaatst in Boek, uitgelezen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Het requiem van Verdamme uit – jaartotaal 14.217 p.

  1. Maaike zegt:

    Ha, een fijn lees- en luisterlog! Die gaat in m’n linklijstje 🙂

    Groet,

    Maaike

    Like

Plaats een reactie